Powered By Blogger

miercuri, 18 iulie 2012

Clatite banatene


Asa cum v-am spus aici ,cei de la  Gatestesanatos.ro au initiat un test-concurs si pentru ca am fost validata printre cei 70 de bloggeri ,mi-au adus personal o tigaie Fissler !
  Mi-am pregatit cele necesare si pe o caldura insuportabila ,afara si in bucatarie ,am pus tigaia in functiune ca s-o testez .
Acum 5-6 ani ,o colega mi-a impartasit o reteta de clatite ,foarte gustoasa si totodata inovatoare pentru mine : Clatite banatene !
De 2-3 ani ,am revazut aceeasi reteta si pe diverse bloguri culinare,semn ca aceste clatite sunt foarte apreciate la noi, indiferent de regiune.



In primul rand ,am sucit tigaia Fissler pe toate fetele,pe spatele tigaii este scris in limba germana reteta pentru clatite,apoi am vazut ca tigaia este teflonata,deci am fost sigura ca pregatirea clatitelor va fi ultra usoara.




Am spalat tigaia,am sters-o si am uns-o cu un strop de ulei ,conform instructiunilor de pe cartonasul ce acoperea tigaia.
Tigaia Fissler se unge doar pentru prima clatita,pentru restul clatitelor nu mai este necesar s-o ungem,clatitele se vor coace frumos,uniform ,iar intoarcerea lor se face fara probleme!

Ingrediente clatite:

100 g faina
250-300 ml lapte
2 oua
1 plic zahar vanilat
o lingurita unt topit
sare


Umplutura:

300 g branza proaspata de vaci Covalact
un galbenus de ou
doua linguri de zahar
un plic zahar vanilat
stafide

Crema de ou :

3 galbenusuri
5 linguri de zahar
140 g smantana 15% grasime Covalact
un plic zahar vanilat

Bezea:

4 albusuri
4 linguri zahar
un praf de sare

Pregatire:

Clatite:
Batem ouale bine cu mixerul ,adaugam laptele,untul topit ,un praf de sare si zaharul vanilat.
Adaugam faina ,amestecand incontinuu.
Dupa ce am uns tigaia cu ulei si am incins-o usor,cu ajutorul unui polonic de inox turnam din compozitia de clatite si incepem sa rotim usor tigaia pentru intinderea compozitiei.
Clatita din tigaie va incepe sa capete o culoare mata,iar dupa 2-3 minute ,cand marginile clatitei incep sa se coloreze ,o putem intoarce cu o spatula de silicon sau de lemn .

Umplutura:
Batem spuma galbenusul de ou cu zaharul ,pana se albeste ,apoi il incorporam in branza de vaci.
Adaugam zaharul vanilat si stafidele inmuiate in putin rom.

Crema de ou:
Batem spuma galbenusurile,zaharul si zaharul vanilat,Adaugam smantana si amestecam lejer.

Bezea:
Albusurile si un praf de sare se bat spuma tare 3-4 minute,adaugam zaharul si batem doua minute ,pana spuma devine lucioasa.

Intr-un vas yena,uns cu putin unt ,asezam clatitele umplute si rulate ,una langa alta ,le ungem cu putin unt.
Deasupra clatitelor turnam crema de ou si coacem 10 minute.
Cu ajutorul unui poche cu dui avand varf stelat,am ornat deasupra cremei stelute din bezea.
Am introdus vasul in cuptorul incalzit,pentru 10 minute,ca bezeaua sa se coloreze usor .
Savurati cu placere!






Si pentru ca a fost ziua clatitelor,am pregatit si o portie micuta de pancakes:





De retinut :

Tigaia pentru clatite de la Fissler:

- nu necesita ungerea cu ulei periodica,in timpul coacerii.
-este acoperita cu teflon.
-pentru o folosinta indelungata a tigaii Fissler,folosim spatula de silicon sau de lemn !
-dupa folosinta,tigaia se curata foarte usor .




Niciun comentariu: