Powered By Blogger

joi, 14 noiembrie 2013

Placinta masala de pui




Astazi am pregatit o reteta indiana,cu multe arome exotice.Good Food ne-o recomanda ca favorita pe timp de iarna !





Urmand pas cu pas reteta aparuta in revista Good Food / noiembrie n-am avut cum sa dau gres in prepararea ei:

Ingrediente pui masala:
4 buc piept de pui fara piele si os
2 cepe tocate
1 ardei rosu curatat de seminte
1 ardei verde curatat de seminte
800 g rosii tocate (conserva)
1 buc ghimbir ( 2 cm)
2 catei usturoi zdrobiti
2 linguri ulei
2 linguri curry pudra
2 lingurite coriandru macinat
2 lingurite chimion macinat
2 lingurite seminte mustar
2 lingurite otet de vin rosu
2 lingurite de zahar brun
150 ml lapte de cocos
1 legatura de coriandru (doar frunzele)

Ingrediente topping:
1.5 kg cartofi fainosi
150 ml lapte de cocos
1 lingurita de turmeric (curcuma)
1 leg de ceapa verde
tulpinile de coriandru ramase de la pui masala
zeama de la o lamaie
seminte de ceapa (negrilica)

Pregatire:
Noroc cu hipermarketurile care abunda in jur, asa am putut duce la bun sfarsit reteta si savura o minunatie exotica. Ce-i drept ,pana acum nu prea am folosit lapte de cocos la gatit ,astfel incat eram curioasa sa vad ce iese la final,iar semintele de ceapa (procurate de pe mirodenii.ro ), eu le-am macinat deasupra piureului .
Si acum sa trecem la realizarea retetei:
Intr-o cratita am incins doua linguri de ulei si am rumenit cate doua bucati de piept de pui,pe ambele parti. Le-am scos pe o farfurie si am rumenit si celelalte doua bucati de piept,pe care le-am scos pe farfurie.
In acelasi ulei adaugam ceapa tocata,ghimbirul ras si usturoiul zdrobit,lasam cateva minute pana se inmoaie .
Adaugam condimentele : coriandru,chimion si seminte de mustar,toate macinate, amestecam lejer si adaugam zaharul brun ,otetul de vin rosu si laptele de cocos.
Lasam sa fiarba usor 10 minute,apoi adaugam pieptul de pui taiat bucati potrivite si ardeii rosu si verde, taiati bucati mari.
Se fierbe totul 20 de minute,pana se intrepatrund toate minunile astea aromate cu carnea de pui ,iar sosul scade si devine consistent.
Frunzele de coriandru le-am tocat lejer si le-am adaugat in cratita si am dat gust cu sare.
Am stins focul si am pregatit toppingul.
Cartofii curatati si spalati,taiati bucati mari ,i-am pus intr-o oala cu apa si o lingurita cu sare,am lasat sa fiarba 15 minute la foc mare.
Dupa ce s-au fiert, i-am lasat sa se zvante intr-o sita,apoi i-am introdus iar in oala.
Am turnat laptele de cocos si am adaugat turmericul,apoi am zdrobit lejer cartofii cu pasatorul.
Zeama de lamaie,ceapa verde tocata si tulpinile tocate de coriandru le-am adaugat peste piureu ,am omogenizat si am dat gust cu sare.
Compozitia de pui masala am impartit-o in doua tavi ceramice,iar deasupra am asezat piureul.
Am presarat deasupra semintele de ceapa macinate si am copt placinta cca 30 de minute,pana s-a rumenit deasupra.
In timp ce placinta era la cuptor,am pregatit paine naan:




Intr-un vas adanc ,din 3 linguri faina,apa calduta, putin zahar si o lingurita rasa de drojdie am pregatit maiaua.
Dupa ce a crescut, am adaugat 300 g faina,un pahar mic de iaurt ,o lingura ulei si 1/2 lingurita de sare.
Am framantat pana a rezultat o coca elastica,pe care am lasat-o la crescut 30 de minute.
Dupa ce si-a marit volumul,am impartit coca in 8 bilute,pe care le-am dat forma rotunda cu sucitorul.
Am incins o tigaie si am rumenit cate 3-4 minute pe ambele parti,toate cele 8 painici,apoi le-am taiat in jumatate cu cutitul.
Am scos placinta din cuptor,am portionat-o si am servit-o cu painica naan.
Savurati cu placere!











Niciun comentariu: