Powered By Blogger

vineri, 14 septembrie 2012

Prajitura cu cafea










Zilele trecute, am avut surpriza placuta sa primesc de la VeraCaffe.ro,un kit ce continea un pachet de cafea artizanala Domingo si un espressor moka traditional italienesc Coloranda.
Recunosc ca vreo doua zile,am admirat finetea si calitatea espressorului ...nu puteam concepe sa-l scot din ambalaj si sa-l folosesc,punandu-l pe flacara aragazului !
In cele din urma,mi-am luat inima in dinti ,espressorul in mana si am trecut la fapte...adica ,la lucru !

Ingrediente:

100 ml cafea espresso Domingo
doua linguri cafea traditionala Domingo
4 oua
8 linguri zahar tos
100 g unt 
250 g faina
o lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat
un plic zahar vanilat
un praf de sare

Pregatire:

Am umplut partea inferioara a aparatului cu apa, pana la valva de siguranta,iar in palnie am asezat cafeaua rasnita si am presat-o  usor cu partea superioara ce contine si filtrul espressorului.
Am infiletat perfect partea superioara ,a espressorului peste partea inferioara si am asezat aparatul pe flacara de aragaz,dupa cateva minute cafeaua a urcat prin tub si a curs usor in partea superioara a espressorului,apoi in ceasca !

Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile si un praf de sare,le-am batut spuma 3 minute,apoi le-am adaugat 4 linguri de zahar si zaharul vanilat si le-am batut pana au devenit bezea.
Galbenusurile si 4 linguri de zahar si le-am frecat pana s-au albit si si-au marit volumul,am adaugat treptat untul ,cafeaua espresso si cafeaua macinata,apoi cu lingura am adaugat faina cernuta cu praful de copt si bicarbonatul.
Peste galbenusuri am adaugat albusurile si am omogenizat usor.
Am uns o forma rotunda cu putin ulei,i-am tapetat fundul cu hartie de copt si am turnat usor compozitia.
Am copt prajitura ,in cuptorul preincalzit, cca 40 de minute.
In cazul in care facem testul scobitorii si aluatul nu s-a copt (difera de la cuptor la cuptor),asezam deasupra prajiturii hartie de copt ,ca sa nu se arda la suprafata si mai coacem 10 minute !
Dupa ce s-a racit 15 minute,taiem prajitura si o servim pudrata cu zahar,delicioasa si usor de pregatit ! 
Sigur vor urma si alte retete dulci si sarate pregatite cu ajutorul produselor de la VeraCaffe!
Savurati cu placere!






Niciun comentariu: