Powered By Blogger

duminică, 26 august 2012

Chiftelute marinate






Am primit de la Decorix o forma ceramica Emile Henry si mi-am zis sa-i incerc calitatile imediat.

Ingrediente:

chiftele:
600 g carne tocata porc
doua cepe
doua oua
doua felii paine rece
4-5 catei de usturoi
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita piper macinat
o leg marar verde
o leg patrunjel verde
200 g faina pentru infainat
400 ml ulei pentru prajit

sos:
doua linguri pasta de tomate
250 ml apa plata
3 linguri ulei
o lingurita otet de vin
1/2 lingurita faina
2 catei usturoi
doua frunze dafin
sare
piper boabe

Pregatire:

Intr-un vas amestecam carnea tocata,ceapa taiata sau razuita marunt,ouale,painea inmuiata si stoarsa bine de apa,usturoiul zdrobit , jumatate de legatura de mararul si patrunjel ( taiate fin).
Adaugam sarea si piperul macinat si omogenizam bine. Cu mana putin umeda,formam bile de marimea unei prune si le tavalim prin faina,mentinandu-le forma rotunda. Cine doreste,cine pofteste le poate aplatiza,eu le-am dorit rotunde.
Dupa ce s-au format chiftelutele,incingem uleiul intr-o craticioara cu peretii inalti si prajim chiftelutele ,intorcandu-le pe toate fetele sa se rumeneasca.
Separat ,in alta craticioara,calim usor usturoiul si pasta de tomate. Stingem cu apa si otet,adaugam frunzele de dafin si 5-6 boabe de piper,dam gust cu sare.
Faina o dizolvam cu doua linguri de apa rece si o adaugam in sos,alaturi de chiftelute. Lasam sa dea in 2-3 clocote,apoi oprim focul si presaram patrunjelul taiat marunt.
Cateva chifetlute ,le-am asezat frumos in tavita de ceramica,le-am stropit cu sos si le-am tinut la cuptor 10 minute,au iesit o bunatate!
Savurati cu placere!



Niciun comentariu: