Powered By Blogger

joi, 29 martie 2012

Terina de legume







Un aperitiv simplu pentru orice varsta ! Daca eliminati piperul este chiar bun pentru copii!
Terina poate fi pregatita in forma de chec sau forme pentru briose (varianta mea ).

Ingrediente:

3 cartofi
3 morcovi
150 g brocolli
3 linguri smantana
1 plic gelatina
piper alb,negru si rosu
sare

Pregatire:

Cartofii si morcovii ,dupa ce au fost curatati si spalati, se fierb in apa clocotita 20-25 de minute.
Brocolli se desfac buchetele mici si se fierb 15 minute.
Dupa ce au fiert legumele se scot din apa sa se raceasca .
N-am apelat la blender ,am preferat sa rad legumele prin ochiurile mici ale razatoarei,apoi le-am pasat pe fiecare (usor) cu furculita.
Peste morcov se rasneste piper rosu,peste brocolli piper negru,iar peste cartofi piper alb ( eu am avut piper macinat din plic).
Se da gust fiecaruia cu putina sare.
Smantana amestecata cu gelatina dizolvata in putina apa ,se adauga in parti egale in cele 3 compozitii.
Se amesteca in fiecare compozitie,sa se incorporeze smantana cu gelatina.
Formele de briose se captusesc cu folie.
Pe fundul fiecarei forme se pune cu lingurita cate un strat de cartofi si se preseaza usor.
Deasupra stratului de cartofi ,se pune un strat de morcovi ,iar ultimul strat va fi cu brocolli.
Se preseaza usor si se niveleaza.apoi se aseaza formele pe o tavita si se tin la rece aprox. 30 minute.
Dupa ce se intaresc compozitiile ( verificam apasand usor cu degetul) , se scot usor din folie intorcandu-le ,stratul de brocolli devenind baza terinei.
Pentru un aspect mai lucios ungem cu putina gelatina terinele intoarse si le mai tinem la rece 10 minute.
Fiecare terina se aseaza pe farfurie individual,ori impreuna cu alte sortimente de terine.
Savurati cu placere!

Niciun comentariu: